Markedsføring på facebook er vigtigt for din virksomhed

Hvornår har din virksomhed sidst benyttet sig af markedsføring på facebook? Det kan godt betale sig at gøre det til en fast del af dit marketing- og annoncering budget. At afsætte penge til de sociale og online medier, er nemlig noget der rigtig godt kan betale sig.

Hvorfor lige markedsføring på facebook?

Det er næsten en kendsgerning, at det som virksomhed i dag er vigtigt at være tilstede på de sociale medier. Dog er det ikke nok blot at have en tilstedeværelse. Det at have et budget til markedsføring på facebook og andre sociale platforme, er vigtigt hvis du vil nå længere ud. Det er essentielt at bruge disse medier aktivt, til både at kommunikere ting ud til dine følgere, men også til at interagere med dem der kommenterer, liker og henvender sig.

Én ting er altså at sørge for at udarbejde en strategi for markedsføring på facebook, Instagramm osv, en anden er at være aktiv og proaktiv på disse medier. Nogle virksomheder har en SoMe-ansvarlig ansat til at udarbejde planer samt besvare kommentarer. Det kan nemlig i nogle tilfælde være en fuldtidsjob. Ofte kommer det an på antal af sociale platforme og mængden af følgere, men det er vigtigt hele tiden at arbejde hen imod at få flere følgere og altså skabe opmærksomhed omkring sit brand.

Lad professionelle om strategien

Har I ikke en person eller et team ansat til at stå for sociale medier og digital markedsføring, så send de opgaver ud af huset. Det kan oftest godt betale sig at hyre et eksternt firma til de opgaver. De er trænede i digitale medier og online markedsføring, så de kræver ikke oplæring. Som virksomhed har I rig mulighed for at komme med jeres ideer og inputs.

Det kan det digitale bureau så arbejde ud fra, når du udarbejder en strategi for brugen af jeres sociale medier. En strategi kan udarbejdes enten i samspil med virksomheden hele tiden, eller udelukkende at bureauet som enten sender den til godkendelse og eksekvering hos jeres virksomhed eller varetager eksekveringen selv. Igen kommer det helt an på jeres behov, kompetencer og ønsker.

Det digitale bureau har ekspertise inden for hvad der trender på de sociale medier, og på hvilke tidpunkter det er bedst at poste noget. Markedsføring på facebook kan f.eks. være en kampagne som I har udarbejdet, men det kan også være promovering af et dagligt opslag for at det skal nå bredere ud.

busigirl Forfatter